Kuidas ma saaksin kõige lihtsamalt süüa 5 portsjonit?
Soovituslik kogus tuleks ära jagada kogu päeva peale. Näiteks hommikuse pudru peale sobivad imehästi värsked või külmutatud marjad. Oodeteks on sobilikud erinevad puuviljad, toorsalatid ja mahl.

Lõunases supis sisaldub juba vähemalt üks portsjon köögivilju. Samuti pead jälgima, et praad oleks kokku pandud taldrikureeglit järgides – pool taldrikust moodustagu värsked või aurutatud-hautatud-keedetud köögiviljad.

Kuna õhtusöök võiks olla pisut kergem kui lõunasöök, siis sobivad selleks ideaalselt köögiviljasalatid, millesse on lisatud pisut kana, kala või kodujuustu.

Supid – valmista rohkem suppe. Ühes 500-grammises korralikus supis on vähemalt portsjoni jagu köögivilju, püreesuppides veelgi enam.

Köögiviljahautised, vormiroad, vokitud toidud – nende valmistamisel saab kasutada köögivilju suuremates kogustes. Sobilikud on peaaegu kõik köögiviljad – porgand, peet, kaalikas, erinevad kapsad, sibulad, suvikõrvits, baklažaan, paprika, tomat jne.

Köögiviljade lisamine pastatoitudesse, kastmetesse, putrudesse, hakklihatoitudesse – nii annab ära petta ka kõige suurema köögiviljavihkaja. Lisades kotletitainasse riivitud porgandit, ei pruugi keegi seda isegi mitte märgata.

Köögiviljapudrud ja -kotletid – peale kartulipudru on võimalik valmistada putru ka näiteks porgandist. Kotletid ei pea alati olema valmistatud lihast, väga maitsvaid kotlette saab ka näiteks peedist.

Kasuta toitude maitsestamiseks maitsetaimi (till, petersell, iisop, salvei, meliss, rosmariin) – nii saad toidule parema maitse ning lisad vähem soola.

« Eelmine
VILJARATAS      KÖÖGIKA      5 PÄEVAS      VEEL HUVITAVAT